Jumaat, 15 Mei 2009

Setiap diri perlu berperanan

Terima kasih kepada semua pengunjung blog PAS Kawasan Parlimen Lipis. Juga, jazakallah kepada yang sudi memberikan komen dan pandangan. Kami berhasrat untuk berkongsi maklumat dengan semua rakyat. Untuk itu, sudilah kiranya memperkenalkan blog ini kepada blogger dan pengguna internet  lain di seluruh alam maya.

Menghargai komen oleh`kalamdamai' dan `umno jamban', PAS kawasan Lipis amat memerlukan sokongan dan dokongan semua ahli dan penyokong. Setiap orang boleh memainkan peranan masing-masing. Anda boleh menjadi agen untuk tarik ahli baru. Borang ahli ada disediakan di pejabat. Secara sukarela, anda boleh menghadapi serangan maklumat dari pihak lawan samada secara lisan atau bertulis (blogger).  Yang penting, setiap orang berperanan dan bukan beralasan.

Para pejuang terdahulu telah menunjukkan contoh dan teladan dalam memainkan peranan masing-masing. Kepada pegawai kerajaan, jadikan Dato' Abu Samah Ali sebagai perangsang. Beliau memegang jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri Pahang dan pernah dilantik sebagai Pengarah Jabatan Agama Islam Pahang. Beliau aktif dalam PAS dan pernah diamanahkan sebagai Pesuruhjaya.

Kepada ustaz muda dan pendatang baru dalam PAS, jadikan Ustaz Ishak Abdullah sebagai motivator. Beliau merupakan tokoh pertama di kalangan ulamak yang dilantik sebagai Pesuruhjaya pada tahun 1964. Ketika itu, beliau baru berumur 28 tahun. Berapa umur kita sekarang, yang kita sifatkan terlalu muda dan baru ?

Sekiranya PAS di tempat kita masih lemah atau belum ada cawangan, jadikan Allahyarham Hj Mohd Dahlan Hj Idin sebagai teladan. Beliau merupakan pengasas PAS Pahang pada tahun 1954. Jasanya ialah menubuhkan ranting (kini cawangan) pertama di negeri ini di Kuala Kerdau, Kerdau. Seterusnya, bersama dengan Allahyarham Muhamad Yassin Salleh, ditubuhkan PAS cawangan (kini kawasan) di Temerloh.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan