Jumaat, 22 Mei 2009

Pejabat PAS-PKR Lipis kini berjiran

Dengan pembukaan pusat komersil di Bandar Baru Lipis, sahabat Pemuda telah mengusahakan pejabat baru PAS Kawasan Lipis dengan memilih 1 unit tingkat atas pusat tersebut. Pejabat baru telah menggantikan pejabat lama di markas Tempoyang yang sering dinaiki air selepas hujan. Kibaran bendera PAS di pejabat baru menjadi syiar kebangkitan di Lipis.

Sejak seminggu lepas, PKR telah menaikkan benderanya di sebelah pejabat PAS itu. Menurut sahabat, PKR juga akan membuka pejabat baru mereka. Dengan kata lain, pejabat PAS-PKR Lipis adalah berjiran. Boleh berkongsi idea untuk menghadapi Be End (Bn), yang mana pejabat parti-parti komponen mereka masih kekal di bandar Lipis (Lama).

Sokongan ahli dan penyokong perlu untuk mempertahankan hayat pejabat PAS di Bandar Baru. Kos sewaan RM550, tanpa mengambil kira bil utiliti dan kos pengurusan lain. Terdapat juga kebimbangan sahabat sekiranya ada pihak yang cemburu dengan kibaran bendera PAS, lalu mengambil jalan pantas membeli bangunan tersebut. Akhirnya, pejabat terpaksa berpindah. Infak bulanan seminima RM700 mahu diperolehi setiap bulan. Kami mohon dokongan dan sokongan para dermawan dari seluruh alam untuk membantu PAS Kawasan Lipis.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan