Khamis, 7 Mei 2009

Lipis: Cukupkah sekadar bandar bersejarah ?

Kuala Lipis suatu waktu dulu memang telah memahat sejarah. Pernah menjadi ibu negeri Pahang sebelum bertukar ke Kuantan. Turut dijaja oleh Um-NO & Be End sebagai tempat kelahiran PM ke 6. Para pengunjung luar boleh menyingkap sejarah Lipis di Dataran Sejarah, Dataran Informasi dan beberapa monumen yang telah disediakan oleh MDL.

Namun, hakikatnya Lipis masih banyak kekurangan berbanding bandar-bandar lain di negeri ini. Harga barangan keperluan harian adalah mahal berbanding dengan Raub atau Jerantut. Di samping itu, banyak agensi yang tiada cawangannya di Lipis. Tiada JPJ, LHDN, KWSP & JTK di bandar ini. Jika mahukan perkhidmatan tersebut, perlu pergi ke Raub atau Bentong. Jika betul `rakyat diutamakan', perkara ini perlukan perhatian dan penambahbaikan.dataran11

2 ulasan:

umno jamban berkata...

Salam,

Semoga PAS kawasan lipis terus aktif dan banyak melaporkan aktiviti2nya di website.

Sekurang2nya ana yang duduk jauh macam ni dapat juga mengetahui perkembangan PAS lipis.

Takbir....3x

umno jamban berkata...

salam,

Terus terang cakap, lipis ni perlukan banyak perhatian, felda kecau pun sama. harap ramai orang je. tapi fikiran tentang kemajuan rohani dan jasmani...entah... kemana?

Kesian anak2 felda kecau, membesar dengan meterialistik dan tak tahu tentang perkembangan semasa.

Bila bercakap pasal politik, diorang tak mahu masuk campur. yang mereka mahu hanya ROKOK sekotak, nasik sepinggan dan upan RM 20. sudah memadai untuk membeli jiwa dan harga diri untuk jadi Mat REMPiT sementara UMNO.

umno JAMBAN (Tandas .... ada paham ka?)

Catat Ulasan