Khamis, 4 Jun 2009

Bermuhasabah di Stadium Malawati

Bersama dengan perwakilan, kami berkereta meninggalkan bandar Lipis pada jam 2.15 petang. Sebaik sahaja memasuki daerah Gombak, bendera PAS dilihat mewarnai tiang-tiang elektrik di sepanjang jalan. Kami memilih untuk melalui jalan Kg. Melayu Subang, sebelum tiba di Stadium Shah Alam pada jam 5.15 petang menerusi tol Bukit Jelutong.

Dengan bantuan dari petugas Amal, kami mendaftar dan mendapatkan pas rasmi Muktamar ke 55. Mesra dan lancar. Kesempatan masa yang masih banyak berbaki, kami meninjau gerai-gerai jualan dan makan malam. Nasi gulai kawah yang kami makan berharga RM6.00 sepinggang. Agak mahal bagi kami yang kurang berada.

Bersama dengan perwakilan dari seluruh negara, kami akan mengikuti ucapan dasar pada 5 Jun 2009. Prestasi parti akan dimuhasabah. Kami akan mengikuti muktamar dengan penuh amanah dan akan menyampaikan rumusan-rumusan penting kepada ahli-ahli di Lipis. Kami bukan datang untuk misi cuti-cuti Malaysia. Kami mahu PAS terus cemerlang selaras dengan slogan PAS For All.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan