Rabu, 21 April 2010

Orang Ramai Di Rayu Bantu Ibu Tunggal

 pahangkini.net
Selasa, 20 April 2010 16:05 Hashim Abdullah 


KUALA LIPIS: Orang ramai yang bersimpati diminta menghulurkan bantuan kepada ibu tunggal Puan Ainon binti Yusof yang tidak mempunyai pekerjaan tetap tetapi terpaksa menyara lima anak yang masih bersekolah.

Puan Ainon Yusof,40 yang berasal dari Kampung Petola, Padang Tengku kini tinggal bersama ibunya setelah berpisah dengan suaminya beberapa bulan yang lalu.

Dalam tinjauan Pahangkini.net bersama Timbalan yang Di Pertua PAS Kawasan Lipis, sdr Roslan Zainal al- Ahmadi dirumahnya mendapati kehidupan keluarga Ainon amat menyedihkan apabila terpaksa menjaga salah seorang anak lelakinya, Wan Ahmad Amiruladha bin Wan Mahzir, 11 tahun yang cacat setelah ditimpa kemalangan jalan raya ketika pulang daripada sekolah pada awal tahun ini.

Menurut Ainon anaknya mengalami kecederaan parah apabila sebelah kakinya digilis tayar treler yang menghimpit motosikal yang tungganginya.

“Kakinya kiri anak saya terpaksa dipotong di atas paras lutut dan dia masih dalam proses rawatan pemulihan,” katanya sayu.

Roslan dalam reaksinya menyeru orang ramai menghulurkan sumbangan samaada dalam bentuk wang ringgit atau lain keperluan bagi membantu membebaskan keluarga malang ini daripada kemiskinan yang dialaminya.

“Saya menyeru orang ramai menghulurkan sumbangan bagi membebaskan keluarga Puan Ainon daripada kemiskinan dan penderitaan hidupnya,” katanya.

Bagi yang ingin membantu bolehlah menyalurkan sumbangan ke dalam akaun bank Puan Ainon (Agro Bank: 2005181000019164) atau melalui akaun PAS Kawasan Lipis (Maybank: 556114200647) dengan menghantar sms makluman kemasukan wang ke talian 013-922 5143 untuk tujuan pengurusan.

Sumbangan dalam bentuk makanan dan lain-lain boleh disalurkan melalui PAS Kawasan Lipis di alamat: No.31-1, Lorong BBKL 2/2/1, Bandar Baru Kuala Lipis,27200 Kuala Lipis. Tel. / Faks: 09-312 4077.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan