Rabu, 8 Julai 2009

Tawaran bonus ibadah

Alhamdulilllah, kita kini berada pada rangkaian Rejab-Syaaban-Ramadhan. Bulan-bulan yang Rasulullah SAW menggandakan amal ibadah dan meningkatkan pengabdian kepada Allah. Semasa solat Zohor di Surau Institut Latihan Keselamatan Sosial KWSP (ESSET) di Bangi semalan, seorang ustaz yang menyampaikan kuliah Zohor turut mengingatkan perkara yang sama. Usahakan berpuasa sunat, lebih-lebih lagi dapat temankan isteri tersayang jika dia masih belum selesai mengqada' puasa wajib yang lepas. Banyakkan membaca al-Quran dan berzikir. Mulakan sekarang tanpa menunggu saat kemuncak bonus ibadah di bulan Ramadhan nanti.

PAS Kawasan Lipis pada tahun ini bercadang meneruskan program-program kebajikan dan penghayatan ibadah di sepanjang Ramadhan 1430. Antara yang sedang dirancang ialah menyampaikan sumbangan kepada fakir miskin, tahlil Ramadhan, moreh, tazkirah dan lain-lain program berbentuk Ihya' Ramadhan. Dengan itu, kami menyeru kepada anda yang ingin menghulurkan infak atau menaja tahlil atau moreh, supaya menghubungi kepimpinan PAS Lipis mulai sekarang. Kami juga menghargai pemberian makluman mengenai golongan yang layak diberikan bantuan yang berada di tempat tinggal anda atau di seluruh pelusuk Parlimen Lipis.

Walaupun dalam Ceramah PRK di Manek Urai, Umno terus mengelirukan rakyat bahawa PAS berterusan `minta duit' dari orang ramai, tentunya kita telah sedia faham. Derma atau infak adalah antara galakan ajaran agama kita. Duit yang ada di tangan kita, hanyalah amanah. Tetapi duit yang kita dermakan terutama sedekah jariah membolehkan kita mendapat pahala yang berterusan. Semoga dengan sedikit pahala tersebut boleh menjadi visa untuk memasuki syurga Allah, yang nikmatnya tidak pernah dipandang mata, didengar telinga atau difikirkan oleh lamunan kita semua. Moh ! Kita berinfak bersama jamaah Islam ... Takbir

Tiada ulasan:

Catat Ulasan